BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 23, 2013

Kerja ku sebagai Event Coordinator

Assalamualaikum semua.. Salam 1Malaysia (ayat poyo.. hahaha..)

Baca tajuk kat atas macam gempak je kan kerja aku.. padahal biasa jer.. hehe.. xda la gempak sangat pn.. cuma aku bersyukur sebab ada kerja dan mempunyai gaji bulanan yang boleh menampung perbelanjaan ku.. cewahhhh~

Aku rasa entry sebelum ini ada bagitahu kan yang aku kerja kat kilang roti Massimo.. ala roti yang baru tu.. bila orang cakap pasal Massimo mesti ada yang cakap macam ni..

"ohhh roti baru tu kan.. yang nak lawan roti G tu..."
"sales Massimo lebih dari roti F kan?? "
"roti Massimo ni lagi sedap dari roti H la.. "
"roti ni yang orang Melayu kena boikot kan.. "
"roti ni yang gunakan tepung bleaching tu kn.. "

bila orang mula mengeluarkan kata-kata diatas, apa reaksi aku adalah NO KOMEN.. aku tak berani la nak komen panjang-panjang kan.. hanya mampu tersenyum.. heheh..

ok berbalik kepada tajuk diatas (sekali lagi ayat poyo.. hahaha..) kerja aku kat sini adalah merancang, mmengawal dan memastikan segala event yang dirancang berjalan dengan lancar. selain daripada itu, aku juga kena merancang dan memastikan segala training didalam dan luar premis berjalan dengan lancar.. nampak tak complicated tugas tu.. hehehe..

tetapi disebalik itu, tugas-tugas ku hanya ada apabila ada event.. bila event dah abis tak tau nak buat paa dan inilah kerjanya apabila tiada kerja.. hahahah.. orang nampak aku sibuk bila ada public visitor yang mana aku akan lakukan semua kerja dari A-Z.. dari dapat request daripada public, pastu mintak approval, susun dalam kalendar, hantar confirmation letter, follow-up dengan visitor, order roti, prepare goody bag, sambut visitor bila diaorang sampai, bagi briefing, jadi speaker menerangkan prose-proses membuat roti, sampailah visitor balik.. fuhhhh penat.. lepas tu macam biasa la kena prepare report dan kira budget yang dikeluarkan..

Kiranya sekarang ni kalau orang awam a.k.a public ni tanya pasal Massimo dan proses-proses nya InsyaAllah aku boleh menjawabnya.. dah tiap-tiap minggu ada visitor pastu terangkan benda yang sama musti la dah naik hafalkan..

Untuk training pun sama.. mula-mula kena cari quotation daripada beberapa training provider lepas ada request daripada HOD, pastu bagi diorang pilih, buat proposal, buat PR, compile name list, email semua orang yang terlibat, order makan & minum, pastikan bilik training siap, register training grant dengan HRDF, liase dengan trainer, pastikan training berjalan lancar, prepare goody bag untuk trainer, compile attendance sheet, photostate sijil bila dah dapat, update training record, claim HRDF.. puhhhh ni pun banyak gak sama macam event tadi..

Dua-dua ni nampak je banyak tapi kalau satu bulan xda event atau training apa la yang nak dibuatkan.. kena la buat-buat busy macam banyak keje.. hahaha.. tp rasanya kalau siapa yang pernah kerja dalam area ni diaorang paham je.. tp paham-paham je la kan kalu keje dalam HR ni..

ok lah.. macam dah panjang lebar pulak bercerita ni.. heheh.. oh lagi satu.. kalau ada sesiapa yang hendak melawat kilang kami bolehlah tulis emel kepada customercare@theitalianbaker.com.my.  Buat masa ini kami hanya schedule 1 minggu 1 group je dan lawatan hanya pada hari bekerja (isnin-jumaat) jadi siapa cepat dia lah dapat..

so aku tepekkan sikit gambar-gambar visitor yang pernah datang melawat ke sini..




Cukup la ni kan 3 gambar.. hehe.. majority yang datang adalah budak-budak sekolah dan orang-orang tua.. Mereka-mereka ni yang selalu keluar untuk melakukan aktiviti bersama-sama..

Sampai sini je rasanya entry kali ni.. lain kali kita sambung lagi ye.. :)

*sejuk la plak duk kat ofis time hujan lebat ni..

0 comments: